Erdei sorozat - Forest series





RENDELHETŐ!! a laszlogal82@gmail.com vagy tel: 0741530656 Hívjon most!
Magyar és Angol nyelven, ugyanazon DVD-n
AVAILABLE NOW!! in laszlogal82@gmail.com or tel: 0741530656
English and Hungarian on the same DVD
"A történetek a Felső-Háromszéki-medencében játszódnak.
Olyan látásmódon keresztül láthatjuk az erdei élővilágot, amihez majd testközeli jelenlét szükséges. Szó esik az embereknek a természethez való viszonyáról és arról, hogyan kéne viselkedni ahhoz, hogy a természet befogadjon. A primitív állatok azon szokásaiból és viselkedéseiből emel ki néhányat, amelyeket a fejlett emberiségnek nem ártana újratanulnia vagy éppen elgondolkodnia azon, hogy az mennyire helyes a mindennapi életben. A felvételekhez semmilyen ember által alkotott létesítmény nem volt használva és esélyük volt az állatoknak mind az elmenekülésre mind pedig a támadásra. A figyelmes nézők láthatnak és hallhatnak, olyan KIS részleteket, amelyek NAGY félelmeket oszlathatnak el."
A sorozat folytatódik!


2012. február 4.

Ismét őzek lencsevégen...

Igen, ismét őzekkel hozott össze a "szerencse", és nem is kevéssel. Ezúttal a mezőségbe próbálkoztam, számomra még majdnem szűz területtel. Nem csoda hát, hogy meglepetést meglepetés követett... és tetszett amit láttam! Vannak bizonyos helyek ahol nagyon nagy az őz létszám, de ennek ellenére az eredmény kissé elmaradt. Nem vagyok elégedetlen, de lehettem volna jobb is, ha tudom mi vár rám. Ez nem volt más mint recsegő- jeges hó, szél, meleg és nem utolsó sorban olyan környezet amihez nem tudtam alkalmazkodni. Azért sikerült valamelyest átverni az állatvilágot.
Őz suta
Tavalyi gida (hím nemű)
Addig-addig kerülgettem őket míg sikerült belopni magam a szívükbe, no nem szó szerint.  Elég sok őzet elszalasztottam, ki gondolta volna, hogy mindenütt ott vannak? Bármit megláttam, lehetett az róka, nyúl vagy őz, a kérges hó ropogása miatt mindig elugrottam mikor "lőtávolba" értem. A képeken/filmen anya és fia szerepel, elég sokáig élveztem a társaságukat. 
A több perces anyagból ismét csak 20 mp. kerül közzétételre, a többi majd, remélhetőleg, kész filmmé összegyúrva a többi nyersanyaggal, valamikor az év folyamán. Sikerült pár jobbacska képet is készíteni, amibe nem lógnak bele mindenhonnan ágak.
Talán, ez a kép tetszik nekem a legjobban
Ez nem annyira az őz- inkább a háttér miatt készült. 
Tovább haladva, most már óvatosabban, egy Uráli bagolyról készíthettem képeket.

Mivel lassan indulnom kellett hazafele, a puszta mező felé vettem az irányt. Kiérvén a fényre készült pár kép magáról az erdőről is.
Itt, egy eldugott helyen találtam rá erre az 1864. évre emlékeztető faragott kőre:

A kőtől nem messze egy fura élőlény tűnt fel a hóban...
Mint általában télen, hamar sötétedik, és a vadak kezdnek előbújni a vackukból. Az ürege mellett kábán üldögélő vadnyúlba "botlok".
Hóba vájt üreg
A vadnyúlnak jellegzetes nyoma van, viszont viszonyítási alap nélkül könnyen összetéveszthető a róka nyomával, ha csak egyik hátsó lábának a lenyomatát látjuk.
Így viszont 100%
Nem messze tőle róka ült egy hópárkányon...
...és gyorsan besötétedik.

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm, ma estére is megvolt az esti mese....főszereplők Bambi és a vadnyuszi :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, úgy látom ha több szöveget írok az csak jobb.

      Törlés
  2. Mondtam én, hogy nem árt "szövegelni" egy kicsit!
    Én pl. szívesen olvasnák a túrák technikai részéről is.
    A fényképezőgéppel-videó kamerával kapcsolatos tapasztalataidról, vagy éppen a táborozás, kint alvás, vadles fortélyairól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg úgy néz ki, hogy egy kicsivel több szöveg kell.
      Ami a fortélyokat illeti, (köszönöm az ötletet) át kell gondolnom hogyan írjam le, mivel minden helyzet más-más eljárást igényel.

      Törlés